» عامل بلوغ زودرس در دختران
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

دانشمندان معتقدند; مواد شیمیایی موجود در قوطی های کنسرو خوراکی، لاک ناخن و شامپوها می توانند سبب بلوغ زودرس در دختران شود و خطر ابتلا به سرطان و دیابت را در آنها افزایش دهند.
به گزارش ایسنا،  محققان در این پژوهش روی مواد شیمیایی موسوم به فنول ها، پتالیت ها و فیتواستروژنها تحقیق و آزمایش انجام دادند.  این مواد در بسته  بندی ها و همچنین عطرها، لوسیون ها و شامپوها مورد استفاده قرار می گیرند.
محققان پس از این بررسی ها به شواهدی دست یافتند که نشان می دهد این مواد با تداخل با هورمونهای بدن می توانند اثرات مضری داشته باشند. این پژوهش که روی اثرات ۳ ماده فوق بر هزار و ۱۵۱ دختر در آستانه بلوغ در آمریکا انجام شد، حاکیست; این مواد باعث بروز انواعی از مشکلات در بلوغ می شوند.

دکتر ماری ولف متخصص دانشکده پزشکی مونت سینای در نیویورک در این باره خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است که بلوغ زودرس در دختران می تواند سپس عوارض نامطلوب و شدید اجتماعی و پزشکی شود که از جمله آنها افزایش خطر ابتلا به سرطان و دیابت در آینده است.
وی تصریح کرد: تحقیقات ما وجود رابطه ای بین این مواد شیمیایی با رشد سریعتر یا دیرتر از حد طبیعی در دختران را تایید می کند. بنابراین اگرچه تحقیقات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است اما اطلاعات جدید نخستین مرحله مهم در جهت ارزیابی اثرات این مواد معمول در محیط زیست بر سلامت دختران محسوب می شود.





:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 1102
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: